Sunday 4 March 2018

Nillumbik 시의회의 생물 다양성 전략


생물 다양성 2037.


빅토리아 환경 보호 - 생물 다양성 2037은 우리 고유 식물과 동물의 쇠퇴를 막고 우리의 자연 환경을 개선하여 건강하고 가치 있고 적극적으로 보살핌을받는 빅토리아 계획입니다.


빅토리아 정부는 빅토리아의 생물 다양성 계획, 빅토리아 환경 보호 계획을 개발하겠다는 약속을 이행했습니다. 생물 다양성 2037. 식물상 및 동물 보호법 (FFG Act) 및 원생 식물 보호 규정에 대한 검토와 함께 빅토리아주는 생물 다양성을 보호하고 관리하는 현대적이고 효과적인 접근법을 보장합니다.


계획을 현실화합니다.


빅토리아 환경 보호를위한 시행 계획; 생물 다양성 2037은 2017 년에 출시 될 예정이므로 개발 중입니다.


기술 보완 지원.


이 문서는 생물 다양성 2037의 각 장에 언급 된 사실에 대한 출처, 참고 문헌 및 추가 정보를 제공하며, 2017 년 5 월 현재입니다.


장 개요.


빅토리아의 자연 환경은 다양하고 독특하며 소중합니다. 빅토리아 주의자들은 환경만을 소중히 여기는 것이 아니라 개인, 공동체, 원주민 빅토리아 주의자 및 사회 전체에게 빼놓을 수없는 가치로 여기고 있습니다.


모든 빅토리아 여왕이 생물 다양성의 혜택을 누리고 있지만 상대적으로 소수만이 중요성을 인식하고 있거나 비용을 공유 할 준비가되어 있습니다. & ndash; 그것을지지한다.


기후 변화와 인구 증가는 기존 위협을 악화시키고 빅토리아의 생물 다양성에 새로운 도전을 가져올 것으로 예상됩니다.


생물 다양성 계획은 빅토리아 생물 다양성에 대한 장기 비전을 제시하며 두 가지 목표에 의해 지원됩니다. 빅토리아주의 자연은 가치 있고 빅토리아의 자연 환경은 건강합니다.


이 계획은 주 목표를 두 가지 목표로 설정합니다.


자연에 종사하는 사람들을 더 많이 얻고 생물 다양성을 보호하기 위해 우리는 지역 사회의 개입에 대한 장벽을 더 잘 이해할 필요가 있습니다. 그리고 참여할 수있는 기회.


생물 다양성 투자는 단순히 위기 대응이 아닌 예방과 조기 개입에보다 집중해야하며, 이제는이를위한 도구와 과학적 분석이 필요합니다.


기후 변화의 영향과 그것이 가져 오는 불확실성은 모든 보전 결정에서 고려 될 것이며 달성 될 수있는 것에 영향을 미칠 것이다.


우선 순위 :


1. 생물 다양성 계획 프로세스의 의사 결정 지원 도구를 사용하여 목표 달성 및 측정을 돕는 비용 효과적인 결과를 제공하십시오.


2. 근거 기반 의사 결정을위한 목표 데이터 수집을 늘리고 모든 데이터에보다 쉽게 ​​접근 할 수있게하십시오.


건강한 환경은 건강한 사회의 기본입니다.


환경에 대한 사람들의 인식과 이해 증진, 환경 보호 방법 등 빅토리아 시대 사람들이 자연에 접근 할 수있게하려면 더 많은 일을해야합니다.


우리 모두는 함께 일해야합니다. 정부, 기업 및 지역 사회 전반에 걸쳐. 우리가 건강한 사회를 지원할 수있는 건강한 환경을 유지하도록해야합니다.


우선 순위 :


3. 모든 빅토리아 인들에게 국가의 자연 환경에 대한 중요성에 대한 인식을 제고하십시오.


4. 모든 빅토리아 인들이 자연과 매일 관계를 맺을 기회를 늘리십시오.


5. 모든 빅토리아 인들이 생물 다양성을 보호 할 수있는 기회를 늘리십시오.


국가의 천연 자원을 보호하고 건설함으로써 우리는 빅토리아의 부를 창출하고 세계 무대에서 경쟁 할 수있는 능력을 향상시킬 수 있습니다.


환경 - 경제 회계의 사용은 자연 자본, 사회 및 경제 간의 연계성을 밝히고 빅토리아의 위험과 기회를 파악하는 데 도움이 될 것입니다.


빅토리아는 경제 및 환경을위한 공동 이익을 제공하고 지역 사회가 더 살기 좋고, 탄력 있고 기후에 적응할 수 있도록 돕기 위해 세계적 수준의 관광 명소를 비롯한 환경 자산을 보호하고 활용해야 할 것입니다.


우선 순위 :


6. 정부 전체에 걸친 의사 결정에 자연 자본에 대한 고려를 포함시키고, 산업계가이를 지원하도록 지원하십시오.


7. 더 살기 좋고 기후 적응 형 공동체를 만드는 데 도움이된다.


8. 빅토리아의 환경 자산을 세계적 수준의 자연 및 문화 관광 명소로 더 잘 돌보고 소개합니다.


빅토리아 자연 환경의 장기적인 건강은 미래의 비전이 명확 할뿐 아니라 재정 자원과 사회 전반의 공동 노력에 달려 있습니다.


정부는이 계획의 목표 달성을 돕기 위해보다 지속적이고 다양한 투자를 이끌어 낼 수있는 계획에 전념하고 있습니다.


생물 다양성 보전에 대한 투자를 늘리는 열쇠는 개인 소유지에서 보호되고 관리되는 토착 서식처의 양을 현저하게 증가 시키도록 토지 소유자를 지원하는 것입니다.


우선 순위 :


9. 생물 다양성을위한 지속적인 기금 조성.


10. 생물 다양성에 대한 비정부 기관의 투자를 활용하십시오.


11. 인센티브를 증진하고 사유지 소유자가 생물 다양성을 보전 할 수있는 시장 기회를 모색하십시오.


생물 다양성 보전에 대한 빅토리아의 접근 방식은 현대화되어야하며, 정렬, 책임 및 측정 가능한 개선을 추진하기 위해 이해 관계자 간의보다 체계적인 협력이 필요합니다.


모든 사람이이 협업 프로세스에 참여할 수 있도록하기 위해 일부 이해 관계자와 이해 관계자의 역량을 강화해야합니다.


우선 순위 :


12. 책임 성 및 측정 가능한 개선을 추진하기위한 협력 적 생물 다양성 대응 계획 접근 방식을 채택한다.


13. 생물 다양성 대응 계획에 참여할 공동체 집단, 전통적 소유자, 비정부기구 및 정부 부서를 지원하고 가능하게한다.


원주민들은 국가와의 관계를 통해 토지, 생물 다양성 및 자원에 대한 심오한 문화적, 정신적, 경제적 연결을 가지고 있습니다. 토지, 생물 다양성 및 국가에 대한 자원과의 연결성은 원주민들의 건강과 복지의 기본입니다.


원주민의 권리와 이익을 다루기 위해 생물 다양성 계획 및 관리에 참여할 수 있습니다.


생물 다양성에 대한 접근성을 향상시키고 생물 다양성 관리에서 원주민의 역할을 증가시킴으로써 원주민들은 경제적 발전의 기회를 얻을 수 있습니다.


우선 순위 :


14. 원주민 가치와 전통 생태 지식을 생물 다양성 계획 및 관리에 포함 시키려면 전통주와의 협조.


15. 경제적 발전을위한 생물 다양성에 대한 원주민의 접근을 지원하십시오.


16. 생물 다양성 관리에 원주민 참여를 증대시키는 역량을 키우십시오.


종과 생태계가 보전되고 생물 다양성이 기후 변화와 인류 인구 증가의 영향에 적응할 수있는 최상의 기회를 제공하기 위해서는 환경 전반에 걸쳐 더 나은 관리가 필요합니다.


정부는 보호 지역 및 기타 공공 토지에서 목표로 삼은 생물 다양성 관리에 대한 투자를 크게 늘리고 실적을 투명하게보고함으로써 지도력을 발휘할 것입니다.


환경 보전 시스템은 변화하는 기후 조건과 토지 이용 환경에서 생물 다양성의 영구적 인 보호가 가능한 한 효율적이라는 것을 보장하기 위해 정기적 인 검토가 필요하다.


우선 순위 :


17. 모든 육지와 바다의 관리에 탁월함을 제공하십시오.


18. 보호 지역의 세계적 수준의 시스템을 유지하고 향상시킨다.


이 계획의 성공은 정부의 리더십에 달려있다.


여기에는 생물 다양성이 의사 결정에 광범위하게 통합되고, 모범 사례 규제 및 책임 프레임 워크 및 구현을 개선하고 개선하기위한 정기적 인 평가가 포함됩니다.


우선 순위 :


19. 계획을 실행하기위한 정부 차원의 접근 방식을 채택하십시오.


20. 계획을 제공하기위한 진전 상황을보고하는 투명한 평가 프로세스를 수립하십시오.


사례 연구 1 : Gundtij Mara basket weaving & ndash; 빅토리아 인을 모두 다시 연결합니다.


Aunty Eileen Alberts는 갓 잡아 당긴 Poong & rsquo; ort sedge (Carex tereticaulis)에서 씨앗을 떼어내어 번식시키기 위해 토양으로 떨어 뜨립니다. 야생 동물은 종자에 끌리지 않으며, 빅토리아 남쪽 서쪽의 포틀랜드에서부터 에머군 강을지나 북부의 그램 피 언스쪽으로 뻗어있는 Gunditjmara 컨트리 전역에서 야생으로 자랍니다.


이 쐐기는 전통적인 바구니 짜기에 대한 현상금을 제공합니다. 문화적 관행은 현재 Gunditjmara 여성들이 수행하고 있으며, 이제는 더 넓은 지역 사회와 지식을 공유하고 있습니다.


Eileen Alberts 장로는 바구니 짜기가 화해의 촉매제가 될 수 있다고 믿습니다. & ldquo; 여기에는 몇 시간 동안 최대 15 명의 여성 그룹이 있습니다. & rdquo; 그녀는 말합니다. 그리고 종종 수업이 끝나고 몇 시간 동안 계속됩니다. 왜냐하면 우리 모두가 너무 많은 이야기를하고 이야기를 나누며 서로의 회사를 즐기기 때문에 수업은 교실 밖에서 계속됩니다. & rdquo;


그러나 쐐기풀이 풍부하지만, 바구니 짜기에 대한 문화 지식은 거의 사라졌으며, 문화적 자긍심과 전통과 공동체에 의해 제공되는 복지의 분명한 이점이 사라졌습니다. Gunditmara가 Condah 호수의 문명 선교 사업을 받았고 선교사들의 문화를 실천하지 못하게되었을 때, 그들의 자녀들을 두려워하여 전통을 이어가는 것을 그만 두었습니다. 선교 사업에서 자랐던 코니 하트 (Aunty Connie Hart)의 끈질기 만이 모퉁이 & 샛별을 들여다 보았습니다. 여성 지식인들을 비밀리에 지켜 보았습니다. 그러나 몇 년 후 코니가 67 세 였을 때 아일린은 자신의 지식을 다른 사람들에게 전할 수 있다고 확신했습니다. & nbsp; 그때조차도 그녀는 블라인드가 풀린 상태에서만 그것을 할 것이고, 우리 아이들이 빼앗길 것이라고 확신했습니다. & rdquo; 아일린을 회상합니다. & ldquo; 그녀가 시대가 바뀌 었다는 것을 깨닫는 데 3 개월이 걸렸습니다. & rdquo;


요즘에는 포틀랜드 크루즈 선에서 정박 한 관광객들의 요구를 보완하고 작은 물건을 사기 위해 윈다 마라 원주민 협동 조합에 들러서 일정을 잡아 박물관과 개인 소장품을위한 일회용 작품을 위임 한 사람들로부터 짠 바구니가 요구됩니다. 그러나 Aunty Eileen은 전통적인 장어 바구니를 짜고 수선 할 시간이 아직 남아 있습니다. 3 ~ 4 미터 길이의 그물 & ndash; Budj Bim의 수로를 따라 전략적 포획 지점에서 뱀장어를 잡기 위해 오늘날 레인저들이 사용합니다.


문화적 전통이 회복되면서 푸옹 (Poong)의 생존을 보장하기 위해 경관을 적극적으로 관리해야합니다. Aunty Eileen은 레인저에게 다음 시즌을위한 재성장을 보장하기 위해 겨울 전에 원주민 보호 구역을 가로 질러 모자이크 화상을 수행 할 것을 요청합니다. 그러나 많은 다른 분야에서이 쐐기 벌레는 식물 전체를 먹고 자연 재생산을 막는 소에서 위협 받고있다.


사례 연구 2 : Fabbro Fields의 친구들.


& lsquo; Friends of & rsquo;를 소집하기위한 우리의 초기 동기 부여 그룹은 지역 공동체에 참여하고 환경을 위해 우리의 일을하기위한 것이 었습니다. 우리 지역에 새로운 환경 보호 구역이 계획되었음을 발견했을 때, 우리는 그 시간이 우리에게 있음을 알았고 우리는 참여하게되어 기뻤습니다. 2012 년에 시작된 Fabbro Fields의 친구들은 5 헥타르의 토지에서 쓰레기를 제거하는 겸손한 (그러나 상당한) 작업으로 시작했습니다. 수많은 잡초 덩어리를 제거하고 수천 개의 현지 토착 식물을 설치 한 지금, 우리는 예비 품 전체에 걸쳐 생태 가치를 엄청나게 향상 시켰습니다.


수십 명의 열정적 인 사람들이 우리의 일하는 꿀벌에 참석했으며 우리는 이웃에있는 같은 생각을 가진 사람들과 지속적인 관계를 맺었습니다. Nillumbik Shire Council의 지원과 DELWP 및 Melbourne Water의 보조금 및 수백 시간의 자원 봉사로 우리는 복원 노력을 통해 큰 진전을 이루고 있습니다.


우리는 예비비에 식물의 가치를 높이고 다이아몬드 크릭 회랑을 따라 서식지의 연결성을 개선했습니다. 그렇게함으로써 사이트의 미적 감각이 다른 사람들에게 지역 식물을 존경하고 환경 자원 봉사 활동에 적극적으로 참여할 수 있기를 바랍니다.


주정부의 우선 순위와 지방 의회의 지침을 지속적으로 고려하여 Diamond Creek에서 강기슭 숲의 대표적인 사례를 복원하고 지역 환경에 대한 지역 사회 감탄을 기원합니다.


계획의 개발.


초안 작성 단계.


생물 다양성 계획 초안 작성 작업은 2015 년에 시작되었습니다. 빅토리아 환경 보호 (& D); 생물 다양성 2036은 세 가지 주요 참조 그룹 및 기타 다양한 협력 프로세스를 통해 주요 이해 관계자와 협력하여 개발되었습니다.


참조 그룹.


참조 그룹은 다음과 같습니다.


이해 관계자 참조 그룹 :


빅토리아 국립 공원 협회; 환경 빅토리아; 환경 정의 호주; 빅토리아 전통 소유주 연맹; 부시 헤리티지 오스트레일리아; BirdLife Australia; 빅토리아 농부 연맹 & rsquo; 빅토리아 시립 협회; 오스트레일리아 (빅토리아)의 도시 개발 연구소; 광역 지롱의 도시; Corangamite Shire Council; Nillumbik Shire Council; 호주 국립 은행; 환경 농민 네트워크; 과학 표현 (LaTrobe University); 자연 보호 협회; 빅토리아 랜드 케어 협의회; 농장, 나무 및 Landcare 협회.


다음 정부 기관의 대표로 구성된 포트폴리오 참조 그룹 :


집수 관리 당국; 자연에 대한 신뢰; 멜버른 워터; 빅토리아 연안 평의회; 빅토리아 박물관; 왕의 식물원; 동물원 빅토리아; DELWP.


대학, 정부 및 비정부기구의 과학자들로 구성된 과학 참조 그룹 :


La Trobe University; 자연에 대한 신뢰; 부시 헤리티지 오스트레일리아; 멜버른 대학교; RMIT; 경제 개발, 일자리, 교통 및 자원부; 그리피스 대학; 디킨 대학교.


이들 그룹은 2015 년 6 월부터 2016 년 11 월까지 개별적으로 또는 공동으로 12 차례 회의를 개최하여 초안 계획의 개발 및 최종 결정에 투입 및 방향을 제시했습니다.


공개 상담.


생물 다양성 계획 초안, 빅토리아 환경 보호 (& D); 생물 다양성 2036은 2016 년 3 월 17 일부터 2016 년 5 월 15 일까지 8 주간 공개 협의가 가능합니다.


이 기간 동안 Victorians은 계획 초안에 대해 더 자세히 알기 위해 주 전역에서 개최되는 지역 사회 정보 회의에 참석하도록 초대 받았습니다.


250 개의 제출물이 개인 및 조직의 초안 계획에 제공되었습니다.


완료.


계획안 초안에 대한 공공 제출은 공개적인 자문의 종료에 따라 분석되었습니다. 대부분의 제출이 긍정적 이었지만 주 전체 목표의 필요성을 포함하여 계획을 개선하기위한 많은 제안이있었습니다. 계획은 2016 년 하반기에받은 대중 의견을 반영하여 업데이트되고 다시 작성되었습니다. 여기에는 계획의 참조 그룹에 의해 고려되고 최종 계획에 포함 된 주 전체 목표 개발이 포함됩니다.


관련 프로젝트.


최신 정보.


DELWP 일반 문의 : 136 186 VicEmency 핫라인 : 1800 226 226 지방 정부 배전반 : 03 9208 3333.


청각 장애, 청각 장애 또는 언어 장애가 있습니까? 내셔널에 문의하십시오.


도시의 Nillumbik 도시 농업 정책 스냅 샷.


Nillumbik 정책 스냅 샷.


배경 및 개요.


Nillumbik의 인구 64,219 명은 전형적인 도시 환경에서부터 먼 부시 특성에 이르기까지 밀집된 지역 사회에서 분열 된 도시 및 주변 도시 경관에 살고 있습니다. Shire 북부의 Kinglake 국립 공원의 일부 지역은 포함하지 않는 300 헥타르 이상의 자연과 레크 리 에이션 매장량이 있습니다. 이 보호 구역은 Nillumbik 고유의 식물과 동물에게 중요한 피난처를 제공하며, 주민들이 자연과 시간을 보내고 다양한 문화 및 레크리에이션 활동을 즐길 수있는 장소입니다.


Nillumbik은 구체적으로 환경과 관련된 몇 가지 상세한 협의 문서를 보유하고 있습니다. 생물 다양성, 기후 변화, 물 및 녹색 생활과 관련하여 또한 Nillumbik의 공동체 가든 정책 (Community Garden Policy)은 지속 가능한 삶의 실천에 관한 실용적인 지식을 개발하고 공동체의 연결과 탄력성을 구축하려고 시도합니다 (Nillumbik, 2015). Nillumbik Community Garden Guidelines 및 Planter Box Guidelines는이 정책의 보조 문서입니다. Nillumbik Shire Council은 아래 다이어그램에 요약 된 광범위한 지역 식품 이니셔티브에 참여합니다.


지방 식품 이니셔티브 Nillumbik Community Gardens Policy, 2015).


Nillumbik에는 식량과 환경과 관련된 다양한 활동에 관여하는 활동적인 지역 사회 그룹이 많이 있습니다. 가장 활발한 활동 중 하나는 Nillumkin 지역 (Local Food Connect, 2016) 및 그 주변에서 10 가지가 넘는 식량 교환을 촉진하는 Local Food Connect입니다.


도시 농업 및 관련 분야를 다루는 정책, 계획 및 절차 검토.


중요한 종, 지역 사회 및 생태적 과정과 관련된 모니터링, 지식 및 정보를 개선합니다. 생태계 서비스 및 프로세스를 보존, 유지 및 향상합니다. 생물 다양성을 보존하기위한 의사 결정 및 투자를 개선합니다. 산불 후 화재 관리 및 생물 다양성 복구에 일관되고 실질적인 대응을합니다. 생물 다양성을 보호하고 향상시키는 조치를 취할


농업 자문위원회 토지 관리 서비스 식품 매핑 및 마케팅 농민 시장 열린 농장의 날 The Landholder Expo.


Nillumbik 주민들에게보다 나은 미래를 제공하고 양질의 서비스 제공을 통해 건강하고 안전하며 탄력적 인 지역 사회를 장려하기 책임감있는 리더십과 책임감을 통해 미래와 현재 세대를위한 Green Wedge의 자연 환경 보존 및 양성 친환경 웨지의 고유 한 특성을 존중하고 보존하는 친환경 건축 환경 친환경 웨지 가치와 일관된 지역 비즈니스, 정부 및 지역 사회와의 파트너십을 통해 번영 한 지역 경제를 발전시키기 위해 훌륭한 지배 구조, 리더십 및 책임있는 재무 관리를 제공하고 포괄적이고 투명한 방식.


Nillumbik Community Garden Guidelines 및 Planter Box Guidelines는이 정책의 보조 문서입니다. 본 가이드 라인은 커뮤니티 가든을 시작하고자하는 그룹, 커뮤니티 원예의 운영 및 관리 고려 사항 및 신청 절차에 대한 조언을 제공합니다.


이 정책은 그림 Nillumbik, 녹색 쐐기 관리 계획 2010-2025, 환경 헌장 2013, 기후 변화 행동 계획 2010-2015, 공개 공간 전략 2005, 환경 교육 전략 2012 및 2013 건강 및 웰빙 계획에 명시된 커뮤니티 가치와 일치합니다 -2017.


도시 환경에서 식품을 재배하기위한 모범 사례에 대한 정보를 제공하는 다기능 문서 설계, 제품 선택, 유지 보수, 폐기물 관리, 건강 및 질병 예방 강조 대체 식품 시스템 (식품 교환, 농민 시장 등)에 대한 정보, 판촉 및 지원 .) 형태의 웹 링크.


조경 및 정원 디자인 지속 가능한 생활; 지속 가능한 구매, 폐기물 & amp; 재활용 용수 포집 및 사용.


현존하거나 개발중인 식량 체계와 도시 농업 전략에 대한 재검토.


Henry Crawford, Sustain : 호주 식품 네트워크, 2016.


Abzeco - Applied Botany, Zoology & amp; 생태 컨설팅.


우리의 프로젝트.


Abzeco는 솔루션에 중점을 둡니다. 문제 식별이 쉽습니다. 실제적이고 경제적 인 솔루션을 찾는 것이 진정한 과제입니다. 규제 당국, 고객 및 현장 작업에 대한 보고서에서 Abzeco는 문제를 설명하기보다는 가능한 해결책을 제시합니다.


Abzeco 클라이언트 및 프로젝트의 최근 사례는 다음과 같습니다.


자연 값, 포스트 화재 모니터링. Abzeco는 2009 년 화재 발생 지역 전체에서 다수의 프로젝트를 수행하여 잡초 침입으로 인해 가치가 높은 생물 다양성 자산에 미치는 영향을 평가했습니다. Abzeco는 또한이 지역 전체에 대규모 잡초지도 작성 및 제어 프로젝트에 참여했습니다.


Abzeco는 지자체 내의 잠재적 인 상쇄 기회를 확인하기 위해 선정 된 매장지에 대한 평가를 수행하고 적절한 매장량에 대한 원주민 식생 관리 계획을 개발하도록 위임 받았다.


원생 식물 제거 연구 2005-2011. 협의회와의 긴밀한 연락을 통해 Abzeco는 현재 GIS 정보와 최근의 항공 사진을 검토하여 주어진 시간 내에 자치체 전체의 식생 제거 정도를 결정하고 표준화 된 체계적인 반복 방법론을 제공하여위원회에서 채택 할 수 있습니다 미래에.


지방 자치제의 생물 다양성 계획 (Biodiversity Planning) 프로젝트의 일환으로, Abzeco는 현재 주요 생물 다양성 자산에 대한 원격 공간 분석을 지원하기 위해 여러 가지 지상 트러스 팅 평가를 수행하고 있습니다.


생물 다양성 전략. Abzeco는 현재 보전 지역의 데이터베이스 등록을위한 디자인, 중요한 종 기록 및 샤이어 내에서 발생할 수있는 잠재력에 대한 검토, 사후 생물 다양성을위한 우선 조치를 포함한 목표로 삼은 생물 다양성 보전 프로젝트에 대한 권장 사항을 포함한 생물 다양성 전략을 준비하기 위해 이사회와 함께 작업하고 있습니다 회복.


생물 다양성 전략. Abzeco는 문서의 구조를 결정하고 생물 다양성과 관련하여 브림 뱅크의 비전, 목표 및 전략적 목표를 충족시키는 현실적인 전략을 수립하기 위해 의회 대표와 긴밀히 협력했습니다. 전략에는 브림 뱅크의 전략적 목표를 달성하기 위해 필요한 자원과 책임을 확인하는 행동의 우선 순위 목록이 포함되었습니다.


Abzeco는 지자체 내의 보호 된 토착 초원 및 단층절 지대에서 협의회의 환경부와 긴밀한 협의를 통해 지속적인 복원 작업을 수행하고 있습니다.


지속 가능성 및 환경 / 박 빅토리아학과.


Gellions Run & amp; S의 South Gippsland에서 Xerochrysum palustre의 회수 및 보급을 포함한 자세한 조사, 매핑 및 복구 프로그램 Holey 평야 주립 공원.


Nassella spp. 의 통제를 포함한 Diuris fragrantissima, Sunshine의 현장 관리, 다른 높은 위협 잡초와 묘목.


Diuris basaltica, Neales Road 초지 및 잠재적 인 재 도입 현장에 대한 수분 및 재 도입 연구.


위드는 여러 공원을 가로 지르며 그램 피 언스,


킹 레이크 국립 공원 (Kinglake National Park)의 화재 생물 다양성 연구 (Post Fire Biodiversity Study)


희귀 한 식물 군, 서식지 및 고위험 잡초 분포 및지도 작성을 포함한 Craigieburn, Cooper Street 및 Barry Road 초지에 대한 관리 계획서 제작. 잡초 방제 작업.


호주 Grayling, Yarra River, Yarra Valley Parklands 및 Craigieburn Grasslands에서의 잡초 방제를위한 서식지 복원.


잔재 식물에 대한 체계적인 EVC 매핑 및 생물 다양성 모니터링 및 환경 관행 감사. Gippsland, Central and North Eastern Victorian Estates의지도 작성 및 생물 다양성 모니터링. 이 연구 영역은 Strzelecki Ranges, Mt Worth, Yallourn, Leongatha, Boola, Boolara, Stanely, Shelley, Bright, Marysville, Beechworth, Strathbogie 및 Ballarat 지역의 200,000 헥타르 이상의 토지를 취급합니다.


San Remo, Newhaven 및 Cape Woolamai 구조 계획에 대한 식물, 동물 및 환경 공학 고려 사항.


Shire-wide 길가 평가 및 잡초 침입의 GIS 매핑, Shire 잡초 관리 전략의 초안 작성 및 Alpine Shire 잡초 책의 제작.


Towong Shire 도로변 관리 계획의 제작 및 기존 도로변 식생 품질 매핑 검토.


나셀라 (Nassella) 관리, 다른 잡초, 종 축적 식물 재배, 희귀 식물 모니터링 및지도 작성을 포함한 호수 식물 군 및 동물 군 보호 구역 복원.


식물상 설문 조사, 지도 작성, Council Land의 Merri Creek, Cooper Street의 순 이득 및 식량 관리 계획.


목초 식물 잔해에 대한 샤이어 폭 넓은 평가 및 원생 식물 보존 정책의 수립, 초지 복원 지침의 설계 및 원가 계산.


더 알고 싶으십니까? 우리에게 메시지를 전하십시오.


ArborCo와의 협력을 통해 Abzeco가 Spinal Rice Flower와 Arching Flax-lily pl의 회수 및 이전을 시작한 지 거의 2 년이되었습니다.


Applied Botany, Zoology & amp; 생태 컨설팅.


1 / 4 Brisbane Street, Eltham VIC 3095


Copyright © 2013 ABZECO, Applied Botany, Zoology & amp; 생태 컨설팅 | Abzeco Pty Ltd - ABN 66 967 834 756 웹 사이트 Kurt Petersen.


계획과 행동.


이 전략에서 목표를 향한 계획과 행동은 빅토리아 정부 조직, 협의회 및 기타 여러 기관, 지역 사회 단체 및 개인이 주도하고 있습니다.


이 섹션에서는 전략의 목표를 달성하기위한 훌륭한 작업의 예를 제공합니다.


2016-17 년 RCS 업적 스냅 샷


RCS는 2014 년 10 월 빅토리아 정부의 공식 승인을받은 이후 크게 발전했습니다. 변화에 따라 검토되고 업데이트되도록 설계된 대화 형 웹 사이트를 통해 전략은 2016-17 년에 중요한 새로운 정보를 추가하여 수정되었습니다. 기후 변화에 관한 우선 순위.


BCS (Bass Coast Landcare Network), Boorondara 시의회, Wathaurung 원주민 협동 조합 및 Wyndham City Council의 4 개 기관이 공식적으로 RCS 파트너로 2016-17 년에 서명했습니다. 이로써 32 개 조직에 RCS 파트너 수가 증가했습니다. 이들 조직은 전략에 대한 각자의 목표와 약속을 지니고 있습니다.


PPWCMA의이 지역 환경 관리자와의 협력은 혼자 일하는 것보다 더 많은 보람을 함께 나누는 것을 목표로한다. 2016-17 년 파트너 조직과의 계약 :


15 개 조직이 자체 환경 전략 개발을 지원하기위한 자세한 조언; 파트너 게시 & rsquo; RCS 웹 사이트의 RCS 구현 사례. 모든 RCS 파트너와의 회의를 통해 목표 달성을위한 진전 사항을 논의합니다. 관련 RCS 파트너와의 만남의 이점에 관한 회의 두 번째 지식 연회 (Knowledge Banquet)는 모든 것을 배울 수있는 "지식 연회 (All-you-can-learn-rsquo) 파트너 및 관련 단체의 190 명의 ​​참석자를위한 학습 및 네트워킹 축제 토착 조직과의 환경 파트너십 구축에 관한 두 가지 Knowledge Caf & eacute; 포트 필립 베이 (Port Phillip Bay)에서 하루 종일 떠 다니는 회의로 연안 및 해양 정책 및 계획 문제에 대한 새로운 참사관과 직원을 소개합니다. 이 활동은 베이 사이드 자치 단체 연합과의 파트너십으로 수행되었습니다.


2016-17 년에 PPWCMA 이사회와 직원은 RCS 시행의 진전, 강점 및 약점을 평가했습니다. 그 결과는 향후 5 년간 RCS를 발전시키기위한 PPWCMA의 노력에 대한 내부 계획이었다. 이 계획은 6 가지 영역에 초점을 맞추고 있습니다.


RCS 파트너의 동맹을 확장하고 보상합니다. 주 및 연방 목표, 지역 목표 및 파트너 목표 간 연계성을 명확하게하십시오. RCS 구현을위한 우선 프로젝트의 안내서를 추가하십시오. 사전 유역 상태보고; RCS 웹 사이트를 개선하십시오. 주정부가 지역 집수 전략의 지위를 높이기 위해 지속적으로 노력한다.


PPWCMA는 또한 RCS에 대한 개선 사항을 개발했습니다. 제안 된 변경 사항의 다음 세트는 다음과 같습니다.


Wadawurrung & lsquo; 국가 & rsquo;에 오신 것을 환영합니다. 성명서; 우리 원주민 원주민 원로 3 명이 환영합니다. 성명서는 환경 관리를위한 목표와 현재와 과거에 대한 간략한 설명을 국가의 관리인으로 묘사하고있다. 오스트레일리아 및 빅토리아 정부 전략 및 계획, 특히 RCS 파트너와 관련된 목표를 가진 계획을 업데이트하십시오. & rsquo; 작업; & lsquo; regional economy & rsquo;의 전략 & rsquo; s 계정을 업데이트하십시오. Maroondah 시의회와 Boroondara 시의회의 새로운 파트너 타겟과 진술서를 추가하십시오. Kingston 시의회, Cardinia Shire 및 Frankston 시의회와 자연에 대한 신뢰를위한 텍스트 및 대화식지도를 업데이트하십시오. & lsquo; planning & rsquo;을 변경하십시오. & lsquo; potential & rsquo; Mornington 반도, Werribee 강 및 Maribyrnong 골짜기를위한 성격 연결 프로젝트의 상태는 & 진행중인 & rsquo;


제안 된 변경안은 2017 년 6 월에 장관을위한 물의 제출을 ​​위해 이사회의 승인을 받았습니다.


2017-18 년과 미래의 년, 작업에 초점을 것입니다 :


RCS와 주정부 및 연방 정부 간의 연계에 특히주의를 기울여 RCS 웹 사이트의 통화, 관련성 및 실제 적용을 유지합니다. 우선 조치 프로젝트의 계획 수립. 협력 업체의 약속을 지키고 특히 Landcare 네트워크 및 비정부 조직 간의 신규 파트너 동맹을 확대합니다. 전략 구현 및 목표 달성을위한 모니터링 및보고.


우리의 공동체 자금 지원 프로젝트.


Our Catchments Our Communities 전략을 위해 다수의 집수 관리 프로젝트 제안서가 개발되었습니다. 2016 년 10 월, Funding Allocation Panel은 다음 3 개 프로젝트에 대한 기금을 수여하고 기금을 수여했습니다.


&황소; 단돈 크릭 (Dandenong Creek) 복도를 세계적인 수준의 도시 생활 공간으로 변모시키는 데 1 백만 달러를 배분할 것입니다. Living Link & rsquo;


&황소; Sunbury에서 Jacksons Creek의 자연적 명예 회복에 $ 300,000을 배정합니다. Maribyrnong Naturelink의 토대가되었습니다.


&황소; Mornington 반도 풍경 연계 - 기획에서 실행까지 30 만 달러가 배정됩니다.


위의 프로젝트와 관련된 업데이트 및 사례를 보려면이 사이트를 계속 방문하십시오. 위 프로젝트에 참여하고 싶거나 추가 정보가 필요하면 CMA에 연락하는 것을 주저하지 마십시오.


우리의 공동체 투자 프로그램.


Lisa Neville 장관은 최근 Our Catchments Our Communities 전략을 시작했습니다. Victoria는 통합 집수 관리를위한 최초의 주정부 전략입니다. 이 전략은 최근 빅토리아 예산에서 향후 4 년간 2200 만 달러를 지원하는 데 도움을주었습니다.


새로운 자금 중 2 백만 달러는이 Port Phillip & amp; 약 160 만 달러를 포함하는 Western Port 지역은 다음과 같은 프로젝트에 투자 될 수 있습니다 :


&황소; 지역 축산 전략 (Regional Catchment Strategy, RCS)의 이행에 대한 실질적이고 실질적인 기여.


&황소; 여러 이해 관계자 참여;


&황소; 통합 집수 관리의 매우 강력한 시연;


&황소; 상당한 이익을 얻을 수있는 다년간의 프로젝트. 과.


&황소; 상당한 추가 자금을 활용합니다.


2016 년 7 월 - 8 월 동안 PPWRCS 팀은이 지역에서 6 차례의 토론 워크샵을 진행했습니다. 협의회, 기관, NGO 및 Landcare 네트워크의 80 명 이상의 RCS 지도자와 친구들이이 워크숍에 참석하여 자금 조달 기준을 충족시키는 프로젝트를 탐색하고 토론했습니다. 이 프로젝트는 독립적 인 기금 배정으로 고려됩니다. 패널을 통해 자금 지원 대상 프로젝트를 결정합니다.


The Our Catchments Our Communities strategy and associated funding is a significant demonstration of the Victorian Government’s commitment to integrated catchment management that is community-based, region-scale and collaborative.


Warrandyte to Kinglake Habitat Corridor Project.


Collaboration between Nillumbik Shire Council, Parks Victoria, Melbourne Water, Department of Environment, Land, Water and Planning (DELWP) and VicRoads has achieved more effective and efficient weed control on public land over the past 4 years. Through the Urban Fringe Weed Management Initaitve , the Victorian Government granted $500,000 to restore rare habitats, animals and plants between the Yarra River Valley and Kinglake Ranges in Nillumbik Shire (a RCS Leader).


Key outcomes from this initiative include:


1. A reduction in weed threats to biodiversity on public land.


2. Increased coordination between government agencies and private landholders.


3. Application of asset based, biosecurity, risk management and MERI approaches.


4. Directly treated over 69 different weed species in 15 reserves covering more than 1500 hectares.


5. Eliminated most new and emerging weeds in targeted reserves.


6. Eliminated most weeds in our best quality areas.


7. Reduced weed cover and reduced seedbanls in lower quality areas.


The major legacy of this project is a structure for government and community to work together on biodiversity projects for the protection of the natural environment and the enrichment of all involved. Although the Urban Fringe Weed Management initiative Funding has finished the Warrandyte to Kinglake Habitat Corridor project will continue.


Knowledge Banquet 2016 Banquet.


The inaugural 2016 Knowledge Banquet brought together 190 Regional Catchment Strategy Leaders and friends across the Port Phillip and Western Port region at the MCG. Parliamentary Secretary for the Environment, Anthony Carbines MP, welcomed guests and started the event by awarding five new Regional Catchment Strategy Leader Awards to: City of Kingston, City of Frankston, Southern Rural Water, Trust for Nature and City of Melbourne.


Served by 15 diverse but expert speakers, there was a feast of practical information and tips for guests to take home. Both the left side and right side of the brain were exercised during the Knowledge feast. Critical listening during presentations was balanced out by creative activities during lunchtime, including: still-life drawing, music, interactions with native wildlife and magic tricks. Additionally, an Indigenous pop-up shop allowed guests to learn about PPWCMA Indigenous NRM programs and partnerships across the region.


Guests left the day with knowledge they could use in their every day work. Here are a selection of 10 practical messages we learnt:


1. Collaboration is learning out loud; having the right mindset is essential, share yours and be curious about your collaborators point of view, values and beliefs.


2. Be cautious how we apply models as tools to predict the future and be curious about the data that underpins them.


3. It is important to share perceptions and motivations to clearly articulate the connections between health, ecosystems and society as these will define how we create a health and wellbeing narrative in our business.


4. Bringing threatened species back to life requires open dialogue and many partnerships to ensure long-term success.


5. Private land conservation is a powerful worldwide movement and opens up opportunities for new dialogue on ecosystem services valuations and payments, securing natural resource investments, stewardship and multi-partner landscape projects.


6. Planting indigenous and native species in our gardens can create a sense of community and belonging while being beneficial for native fauna.


7.Many proposals for philanthropic funding are weak because they are don’t make a convincing case for their benefits in meeting a pressing, well-understood need.


8. Building relationships with politicians is like building a relationship with anyone. You have to make time and place to get to know each other before you ‘pop the question’!


9. Parks Victoria and Melbourne Water offer rewarding collaborations. Partnerships with Melbourne Water are in well-defined, funded programs; Parks Victoria offers skills and administrative capacity to support tailor-made projects.


10. Measurable targets are not just part of good strategy and planning; they’re essential to success in defending your environmental goals at VCAT.


A number of speakers provided their presentations, which can be found by following this link. Please reference any information accordingly. We look forward to creating our next Knowledge event for 2017.


Regional Consultations for proposed RCS Improvements.


PPWCMA’s strategy team, Ian Morgans and Rebecca Koss, met with 34 organisations during February and March to consult on changes to the Port Phillip & Western Port RCS. They presented their findings to the Board’s RCS Committee last week.


Consultation feedback showed general support for proposed RCS improvements: the RCS responses to climate change and asset descriptions that better explain RCS Leader efforts to conserve nature in urban and peri-urban environments.


But they also offered the strategy longer-term directions:


- The need for goals for nature in wild places and different goals tailored to nature-based amenity in urban environments;


- Further development of the RCS ‘Nature Links’ concept to support projects to improve habitat connections across landscapes;


- Creating ways for the RCS to be relevant and supportive of community groups and individuals on private land.


These and other recommended RCS changes will be presented to the Board in mid-April for submission to the Honorable Lisa Nevile MP, Minister for Environment, Climate Change and Water.


Greening Moonee Valley.


Now in its second year, Moonee Valley City Councils’ Urban Ecology Strategy is starting to make a difference on the ground. Adopted in 2014, the Strategy aims to protect and enhance existing native vegetation, as well as identify potential corridor linkages and support new natural spaces in more recent human-made landscapes.


Moonee Valley has linked with two Australian Government programs, The 20 Million Trees Program and The Green Army to achieve the goals and targets set out in the Regional Catchment Strategy. Through the 20 Million Trees Program, Council has committed to plant 30,000 trees by the end of 2017, as well as continue to plant ground covers, grasses and shrubs. Increasing and improving the quality of native vegetation in our suburbs will provide a great range of benefits, including more habitat for plants and animals, better aesthetics, temperature regulation, and cleaner air.


Over the last 12 months the Green Army teams have enhanced existing and prepared new sites for planting. So far the teams have planted almost 10,000 tube stock, undertaken weed control covering 30 hectares and erosion over 9 hectares within the municipality. With Moonee Valleys’ success in securing a further four Green Army teams over the next 18 months, the Council is very excited to see what they can achieve.


Summer Bush Fire creates flora and fauna surveying challenge at Crib Point Stony Point.


A new challenge has arisen for the Crib Point Stony Point Foreshore Committee of Management Inc. Nearly half of the reserve has been impacted by a summer bush fire in January 2016. The coming months will require vigilance as invasive species compete with indigenous when regeneration begins.


As the appointed manager of this section of Crown Land from Jacks Beach Reserve to Stony Point on the Western Port side of the Mornington Peninsula, the Foreshore Committee of Management protects the native vegetation within the reserve as their RCS target.


The reserve contains 12 Ecological Vegetation Classes and many species of flora and fauna, including some that are rare and endangered. The Foreshore Committee uses extensive flora and fauna surveys to guide works that are undertaken within the reserve. These works are incorporated into the reserve's management plan and sets out the basis and priority of tasks to be completed in the coming years. The foreshore reserve will continue to be a natural bio link with a rich diversity which supports a variety or species.


Hume's monitoring program.


The measurable targets in Hume City Council’s Natural Heritage Strategy provide the foundation for monitoring and evaluation on its conservation reserves. The monitoring program, now in its third year, show weed and rabbit control and burning and physical removal of biomass appear to be improving habitat quality, notably for the Golden Sun Moth.


The first year of the monitoring program collected baseline data by measuring and mapping the relative areas of good and poor quality vegetation in Hume’s reserves. The program now monitors changes in the poor-quality patches to track progress towards its aims of reducing the extent of weeds and increasing native vegetation recruitment and diversity.


The method of measuring transitions to low weed density was selected because it offered to help evaluate, at optimal cost, the most important outcome Council aims to achieve from its reserve conservation work. The method is rapid rather than detailed and Council’s contractors are able to monitor half of its conservation reserves each year.


Hume City Council is currently designing an environmental monitoring program for private land. This will support its renewed conservation funding program for rural landholders.


The City of Whittlesea creating natural gifts for future generations.


The City of Whittlesea has two conservation programs under way to improve the health and security of native vegetation in its municipality. Both are important conservation works for local landscapes and communities and make significant contributions to achieving Regional Catchment Strategy (RCS) targets.


The first program is using funds from developer contributions and vegetation clearing offsets from Whittlesea’s urban growth areas to improve high-value native vegetation in new Council reserves and protect them with conservation covenants. Whittlesea manages over 500 hectares of native vegetation across 32 reserves. Its work is creating new gifts of open space and the possibility of conserving their natural values for future generations.


The second program is an innovative collaboration with Parks Victoria (PV). Council and PV are working on revegetation and weed control along the Plenty River corridor upstream of Plenty Gorge. This land was acquired by the Victorian Government to create a Regional Park and buffer the Plenty River from urban development around Mernda and Doreen. The project combines the City of Whittlesea’s capacity to use short-term offset and developer funds for restoration with Parks Victoria’s long-term mission to maintain the land into the future.


Whittlesea’s work is guided by its ‘Sustainability Strategy’ and ‘Native Vegetation Strategic Offsets Plan'. Whittlesea Council recognises its work contributes to environmental health and resilience for the whole region so its goals for the extent and quality of native vegetation and Hinterland form part of the Port Phillip & Western Port Regional Catchment Strategy.


The tail-end of almost a decade’s funding from Growth Corridor development is now in sight. Measuring the long-term success of Whittlesea’s programs partly rests on State Government monitoring for threatened species and ecological communities affected by urban growth. These are prescribed in the Biodiversity Conservation Strategy for Melbourne's Growth Corridors. But Whittlesea Council is also working on the locally specific indicators it needs to track the success of its on-ground work and better understand where and how its aims are best achieved.


Nillumbik's environment report takes a bird's-eye view look at vegetation clearing.


The Nillumbik State of Environment Report 2015 was adopted by the Nillumbik Shire Council in April 2015. The report is the latest in a 30-year history of environmental monitoring and reporting.


The Report is designed to provide an accurate picture of the Shire’s environmental conditions to inform Council and community responses to threats and opportunities. It will inform reviews and implementation of new strategies for Biodiversity, Green Wedge Management, Invasive Species, Climate Change and Integrated Water Management.


Part of the Report describes legal and illegal vegetation clearing on private land. To monitor this, the Shire of Nillumbik is using aerial photograph interpretation. The monitoring shows vegetation clearing occurred on 1,206 properties during 2009-12 and only 545 properties during 2007-2009. Approximately half of the properties where clearing occurred during 2009-2012 were in the urban areas of Eltham, Eltham North, Diamond Creek and Greensborough.


Community response to the 2009 Black Saturday bushfire explains the large increase in the number of properties where clearing occurred between 2009-2012. Significant clearance of burnt vegetation immediately following the bushfire was also recorded as vegetation clearance. The Shire plans to up-date its aerial photos so timely assessments can continue.


Environmental Significance Overlays (ESO), defined as sites of fauna and habitat significance, have recently been reviewed for the Nillumbik Shire in combination with new available data. The new ESOs are intended to better reflect the significance and intactness of remnant native habitat within the Shire. Stronger planning requirements will be applied to the most significant and intact areas.


The updated ESO data will also be used to better direct Council’s conservation services and grant schemes to where vegetation and habitat appears to have the best actual or potential value. Nillumbik’s new ESO data and State of Environment Report 2015 form a package of information to support the Shire’s decision-makers and planners and the many community groups and individuals pursuing conservation and sustainability.


Port Phillip and Western Port Regional Catchment Strategy Award Ceremony.


Twenty two organisations were recognised with an award from the Minister for Environment, Climate Change and Water, Hon. Lisa Neville MP, for helping lead a large-scale land, water and nature conservation plan for the Melbourne region.


Thirteen Local Councils, Melbourne Water, Parks Victoria, the Environmental Protection Authority Victoria, the Department of Environment, Land, Water and Planning, the Phillip Island Nature Park, a coastal Committee of Management and the Port Phillip and Westernport CMA are leading partners in the Port Phillip & Westernport Regional Catchment Strategy.


The Strategy is designed to help local councils and public authorities collaborate towards shared goals for the health and resilience of our region’s natural environment.


The above organisations have contributed local targets and commitments for native vegetation, native animal populations, rivers and creeks, open space, coasts and the bays.


In presenting the awards, Minister Neville thanked the organisations that have made leading commitments to the Regional Catchment Strategy.


“Success depends on organisations working together”, the Minister said. “Collaboration is not always easy but it’s vital because environments and landscapes don’t stop at our local government or administrative boundaries”. “This region-scale strategy shows how local plans and projects are contributing to environmental health across the region”.


Collaborating for Ramsar wetlands proves better than working alone.


Parks Victoria (PV) is at the centre of a 9-year collaboration to conserve native animals in our region’s Ramsar coastal wetlands. With Australian Government funding, the program is mounting a major assault on weeds, foxes and feral cats around Western Port, the French Island National Park and on Port Phillip Bay’s western shoreline around Point Cook.


Parks Victoria is our region’s largest Ramsar wetland custodian. Western Port Ramsar wetlands cross PV’s boundaries with the Mornington Peninsula Shire Council, the City of Casey, Cardinia Shire Council, Bass Coast Shire Council and Phillip Island Nature Parks. PV’s Port Phillip Bay Ramsar sites share boundaries with the Hobsons Bay City Council and the Wyndham City Council.


Monitoring has already seen better populations of the threatened Southern Brown Bandicoot. Pest control is a vital step towards the Regional Catchment Strategy targets for native animals and the collaboration allows each partner to achieve and learn more than it could alone.


The Inaugural Regional Catchment Strategy Leaders Forum.


The PPWCMA has convened a first 'Regional Catchment Strategy Forum' enabling people from Councils and agencies around Melbourne to discuss environmental directions and issues.


It was wonderful to have 22 people at the first forum discussing “What’s our next common steps forward for conservation?”. It included representatives from Yarra Ranges Council, Hume City Council, Moorabool Shire Council, Manningham City Council, Phillip Island Nature Parks, Parks Victoria, Melbourne Water, City of Whittlesea, Mornington Peninsula Shire Council and Frankston City Council and was full of intelligence, insight, passion and ideas.


The next forum, in November, will explore the concepts of ‘natural capital’, ‘green infrastructure’ and 'ecosystem services' to describe the imperative of our environmental work. Over time, the forum will help strengthen the Port Phillip & Westernport Regional Catchment Strategy as a shared environmental plan for Melbourne, its hinterland and the bays.


Collaborative weed control conserves natural places in Casey's growing city.


Collaboration between the City of Casey, Parks Victoria, Melbourne Water and the Department of Environment, Land, Water and Planning has achieved great results for some of the City’s scarce bushland reserves.


Funded by the Urban Fringe Weed Management Initiative (UFWMI), Casey’s Weed Management Initiative removed weeds from 128 hectares of land and established over 150,000 indigenous plants over 46 hectares of Council reserves and Parks Victoria land in the Grasmere Creek Catchment through Harkaway and Berwick. Water quality improvements are also expected through riparian and in-stream plantings and associated drainage works.


The project attracted community involvement in advocacy, planning and action and helped establish a weed management group of residents on adjacent private land. Increased community use of the bushland reserves has been observed since the project which suggests it has improved their amenity value. The City of Casey hopes this will help strengthen community appreciation of its natural assets.


Only 7% of the City of Casey’s natural environment remains relatively intact. Casey’s Regional Catchment Strategy target for ‘Permanent Native Vegetation’ aims to protect extent and quality in 98 hectares of vegetation over 16 ‘patches’. These reserves provide precious but scarce natural places for a population of 283,000 which is projected to grow to 459,000 by 2036.


Volunteer efforts are helping Phillip Island Nature Parks conquer its weeds.


Although internationally renowned for its Penguin Parade, Phillip Island Nature Parks is also home for a diverse range of animals and plants including a number of rare and threatened species. Managing over 2000 hectares of Permanent Native Vegetation across a variety of habitats including beaches, wetlands, grasslands and woodlands, requires Phillip Island Nature Parks to implement a range of conservation programs to maintain their quality and extent.


One successful conservation program that has improved the quality of native vegetation was implementation of the Weed Management Strategy. On ground works have reduced the extent of weeds within targeted areas of the Nature Parks (1020 hectares) with the additional benefit of building good working relationships between island management agencies, neighbours and the larger community. Over the past financial year, volunteers planted 30,000 indigenous species across 1020 hectares to rehabilitate and revegetate habitats impacted by weeds. This equates to 4872 volunteer hours. Ongoing mapping of weed populations using geographic information system (GIS) will allow management to target weeds and improve the condition of natural assets across Phillip Island Nature Parks.


Second Regional Catchment Strategy Leaders Forum.


On Friday 20 th November 2015, the PPWCMA hosted the second Regional Catchment Strategy (RCS) Forum. This Forum followed its September meeting to identify how the PPWCMA can help RCS Leaders foster social and financial support for their work. Making sure the RCS articulates shared goals and using these to make ‘common language’ submissions to planning and policy reviews was one strong idea from the discussion. A project to renew our knowledge about community values and better coordinated skill and success-sharing were two others.


Thank you to our RCS Leaders for your participation in the Forum this year. Now we have done the groundwork, next year’s Forums promise to make working together even more rewarding.


Wurundjeri to conduct sustainable agricultural activities in murnong grasslands.


Wurundjeri Tribe Land Council met on Country (Kalkallo) with representatives from the Barengi Gadjin Land Council Aboriginal Corporation, a PhD candidate (La Trobe University), as well as a small selection of Natural Resource Management (NRM) professionals including Rhys Collins from the Port Phillip & Westernport CMA.


Elders and young Wurundjeri people had the opportunity to walk and talk in the grassland, gaining further experience in plant identification and to see murnong first hand. Important scientific and cultural/traditional ecological knowledge (TEK) gained from the recent Barengi Gadjin Earth Oven project (i. e., murnong preparation and cooking) was exchanged. The day has provided Wurundjeri Tribe Land Council with an opportunity to consider a co-ordinated and sustainable approach to murnong management and preservation within the Council’s existing land management activities.


Future discussions will focus on how cultural knowledge can be consolidated and passed forward to upcoming generations of Wurundjeri people. Given that TEK/NRM research has been flagged as a priority (Barengi Gadjin, murnong mapping in Victoria), and that relevant research is currently underway at LaTrobe, discussions will commence on how best to establish appropriate protocols for obtaining permission for NRM activities on Country and knowledge sharing.


Sustainable private land management in Mitchell Shire.


Mitchell Shire Council's Environment Team have continued to implement many activities which are supported by the Port Phillip & Westernport Regional Catchment Strategy. These activities include: weed control, bushland management, environmental publications and education.


One such environmental education initiative is environmental land management information for new rural landholders. Since early 2000, over 2,000 personalised kits have been sent out to landholders who have purchased properties over two hectares in size. In 2015, the Environment Team reviewed the effectiveness of these kits. The evaluation included a community survey and discussions with the Mitchell Environment Advisory Committee.


As a result of the consultation, and in an effort to minimise paper use, Mitchell Shire Council's Environment Team now send a kit to every new landholder who purchases land over 2ha; a welcome note, a weed identification booklet and a checklist of hard copy publications that they would like to obtain that is sent back to Council, with a reply paid envelope. The checklist is also available to all landholders (not just new landholders) both in hard copy through the Mitchell Shire libraries and in electronic form online.


Urban Biodiversity and Nature Conservation.


Does nature matter to people in urban Melbourne? 예!


Contact with nature is critical to the health and well-being of 4.5 million Melbournians and over 15 million urban Australians.


But past government strategy has under-recognised urban conservation. Melbourne Water’s waterways program, Council environment staff and Parks Victoria conserve nature in our city against daily competition for space and resources.


The new Victorian Biodiversity Strategy is an opportunity for change. The PPWCMA’s Regional Strategy Team and Living Links Coordinator are working with a group of council and community leaders and the Department of Environment, Land, Water & Planning to show how the Biodiversity Strategy can help better connect urban communities and nature.


The PPWCMA’s Regional Strategy Team is also consulting with its partner organisations on a model response to the Draft Biodiversity Strategy. The response will focus on the importance of urban nature conservation and the value of its partners’ work to keep nature alive and well in the city.


Comments & questions for partners to consider.


Feedback is welcome on all aspects of this Regional Catchment Strategy.


Leave comments about this page.


About this Strategy.


Assets & Targets.


Interactive Map.


Implementation & Reporting.


Strategy Review.


&부; Copyright Port Phillip and Westernport Catchment Management Authority, 2012.

No comments:

Post a Comment